Blodpudding

Helgen har varit väldigt händelserik.

Först var det SIMU i fredags förmiddag.
Det gick strålande.
Det kändes såå bra.

På eftermiddagen var det tänkt att vi skulle ägna oss åt egenstudier.
Det gick väl i sisådär en halvtimme.
Sedan bestämde sig Shohreh och jag för att gå upp till Anatomen och fika.
Så så fick det bli.
Kaffe och en mini-chokladpudding.

Vid halv fyra fick det vara nog med fikandet och pratandet, för då skulle det bytas om från våra snygga klinikkläder till vanliga kläder, och lite sminkning och tillfixning.
Det var ju nämligen Afterwork med fadderbarnen som gällde.
Vi var förhoppningsfulla om att vi skulle bli rätt många.
Visst, många blev vi, men det vara bara 5 representanter från TH1, vilket vi såg med stor besvikelse.
Men, vi fick bekanta oss med Johanna, Anna, Jessica, Victoria och Marlene istället, och det var riktigt trevligt.
I stort sett hela klassen deltog - vilket var otroligt roligt.
Vi begav oss till Victoria - 25 spänn för öl, vin och cider.
Dock blev det ingen afterwork-mat som vi tänkt, för då hade vi fått stå och äta eftersom platserna var slut, så det fick bli till att beställa från menyn.
Jag åt pasta med oxfilé och grönpepparsås - ja ni hör ju! Hur gott som helst!
Det blev en himlarns massa surr den kvällen, och jag hade verkligen astrevligt!
För under 200 kr hade jag fått mat, 3 öl och ett glas vin.
Bättre än så kan det ju inte bli!
Det kändes dock konstigt att åka hem vid 11-tiden och känna sig nöjd, precis som om klockan var 3 på natten.
Vi hade ju varit iväg sedan halv 5, då det började drickas och allt, så det fick allt duga för den kvällen.
Jag var ändå sist därifrån, så jag är nöjd ändå ;)
Tog mig en promenad med Alexandra längs med Avenyn till en taxi, och jag tog förstås vagnen hem.
For hem till Martin. :)
Där fick jag kyckling Gordon Blue med pommes och sås, finfint för magen.
En mycket lyckad kväll!

Lördagen innehöll plugg på dagen.
Till middag gjorde Martin och jag pasta och skinksås.
Det blev så jäävla gott!
Åkte sedan iväg till Carro och Rickard, till Carros nya lägenhet.
Superfin lägenhet!
Älskar hennes valv och tapeter!
Vi såg på "The Deal", som förövrigt var en väldigt bra film, och käkade godis.
Carro har nämligen en godisbutik mindre än 1 minut ifrån sin lägenhet.
Dom är dessutom billiga och har väldigt många sorter.
En sådan gång kan det inte bli bättre.
Men som Carro tyckte, det hade egentligen varit bättre med en ICA-affär eller något.
Åkte hem i en spyaluktande spårvagn kring 1-tiden.
Var hemma vid 2 hos Martin efter lång väntetid på vagnen från Brunnsparken.
Vi smällde i oss varsitt glas med Oboy (sådant sliskigt som inte förekommer hemma hos mig...^^) och en kaviarmacka.
Oboy är bara såå gott ibland!
Jag somnade som en säl som vanligt.

Söndagen vaknade jag vid halv tio.
Lade mig och kikade lite på TV med min sovandes sötnos bredvid mig.
Åt lite frukost och sedan drog jag iväg in till staden och mötte upp Carro.
Lite rundvandring i stan och sedan fika.
Åt en asgod fralla med brie-ost.
Stor var den, och ändå kostade den bara 21 kr.
Dit ska jag gå igen.
Deras sallad såg inte dålig ut heller, jisses.
Hade en mysig dag i vilket fall :)

Idag har det varit skola - i en timme - som vi TH inte ens hade behövt gå på.
Bra att man får reda på det när man är där liksom.
Sedan pluggade jag i matsalen med Charlie, Pia och Jennifer.
Kilade till bussen vid 11 för att åka och träna ett Medelpass på Friskis.
Det var Matti med hans roliga pass.
Han ser så rolig ut när han står där och verkligen lever sig in i musiken.
Det var uppfriskande i alla fall.
Efter träningen har jag hunnit med att diska, äta lunch, tvätta, plugga och äta middag.
Nu är jag förövrigt helt slut och ska krypa ned i min kära säng.
Marian Keyes får till och med ligga kvar på nattduksbordet ikväll tror jag bestämt.

Jag åt förövrigt blodpudding med lingonsylt och gurka idag.
Smarrigt!

En lite onödig och konstig, men ändå välbehövlig uppdatering :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0