Patienter Nästa >

Ja, idag avklarade jag äntligen parodens kliniska kursmoment, efter många om och men och sura miner.
Har scalat i säkerligen ett 20-tal timmar. Det är verkligen inte lätt, men det kanske är tur det?
Mirvajz (jag vet inte hur han stavar sitt namn, men det uttalas så), en tandläkarstuderande som vi arbetat med i vår grupp, är utbildad tandhygienist. Han verkar ha sådana stora fördelar så det finns inte. Vad skönt det känns att det finns fler som faktiskt kanske börjar som tandhygienist och sedan läser vidare till tandläkare. Han är min idol (skämtåsido, men det är tufft :) ).

Nu när SIMUn är avklarad återstår bara den förbaskade tentan. Jag har undervärderat den.
Den verkar bli riktigt tuff. Men nu ska jag inte klaga, för jag har minsann klagat på den löjligt simpla nivån tidigare.
Om några veckor börjar vi med riktiga patientbehandlingar. Det känns väl sådär, man känner sig inte alls förberedd.
Men har övervunnit många rädslor under utbildningen so far, så varför skall jag inte fixa detta?
Inte kan jag väl vara den enda som inte känner sig säker?

Jag måste berätta något roligt. Jag var till COOP idag för att handla surströmming, för jag, Linn och Per skall mumsa i oss lite sura fiskar imorgon. Det roligaste är väl egentligen att det ens går att handla surströmming här nere, men det blev genast ännu roligare när de verkar vara så oroliga för att inte få slutsålt de, så de sätter kort datum på burkarna (burkarna går ut i december i år, för det är fjolårets fisk) och säljer ut de för 10 kr burken! Förstår ni!? Man betalar vanligtvis 40-50 kr för en burk. Haha. Tyckte det var lite roligt. Hemma hade det inte funnits en enda burk kvar, oavsett om det är nedsatt pris eller inte. Blev även lite nostalgisk när jag kikade på burken. Det är ju ändå Oscars Surströmming, gjord i Söråker/Tynderö. Mmmm :)



Mmmm. Har svårt att ens vänta tills imorgon!
Norrländsk delikatess! I love!

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh va mumsigt! :D

2008-10-10 @ 16:10:17
URL: http://lurifiix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0