Inte-borsta-tänderna-på-fyra-dagar

Ja, igår fyllde min kära Sahra år (:
Hoppas du hade en underbar födelsedag gumman (:
Grattis =)

Häromnatten när jag skulle sova, åskade det som attan.
Tänk att det alltid börjar åska när man ska sova?

Hade instrumentkunskapsprov igår. Lätt som en plätt.
Jag hoppas utmaningen kommer snart . . .
Har förövrigt praktiskt prov till veckan i manuell och maskinell scaling (tandstensborttagning).
Måste även tillägga att jag älskar min klass!
Fy fan vad bra det känns nu den här terminen :)

Igår firade jag och sötsaken min 50 månader. Eftersom jag var hemma i Timrå när det var 4 år, tänkte vi att vi firar 50 månader istället. Lång tid. Vi firade med lite skumpa och öl, sittandes och pratandes framför datorn och tankade och lyssnade på nostalgiska låtar. Det var supermysigt - det kanske inte låter så, men det var det. Kan säga att karln min höll med om det. Det blev rätt sent, och ganska mycket dricka ändå. Fick kliva upp tidigt idag för att Martin skulle iväg på sin älskade fotboll...Så jag drog hem och nu sitter jag här och min lägenhet ser ut som en svinstia (nästintill i alla fall...). Om man skulle ta och koka sig en kopp kaffe och göra lite gröt så kanske dagen blir räddad. För tillfället är jag bakis bara för att jag inte fått sova ut, men här skall inte vilas! Jag behöver städa och plugga järnet!

Jo förresten, vi kör ett litet "experiment" i den här parodkursen. I fyra dagar får man inte lov att använda mekanisk rengöring, som exempelvis tandborstning och mellanrumsrengöring. Man får heller inte skölja med antiseptika, såsom Listerine, Flux och allt vad det heter. Det enda som egentligen är "tillåtet" är att tugga tuggummi. Så med tanke på detta var det kanske inte superbra att jag drack igår, ni vet hur det brukar vara dagen efter. Även fast man borstar tänderna innan man lägger sig. Så, ni förstår kanske hur fräsch jag känner mig i helgen! Det är första dagen idag, så. URK! När man inte får lov att borsta tänderna, vill man inget annat än att borsta dem, är det inte konstigt? Jag liknar det här "inteborstatändernapåfyradagar" med att man inte skulle fått duscha på fyra dagar, men man skall leva som vanligt ändå. Exempelvis träna så att man svettas och så vidare. SÅ ofräsch känner jag mig, och allt hänger på min munhälsa. Möjligt att vi lär oss hur människor med dålig munhygien känner sig, att de faktiskt blir socialt "handikappade" för att deras mun inte är fräsch. Jag pratar om sådant som faktiskt existerar. Munhälsan ÄR viktig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0