Igår = Ångest, Idag = Nöjd

Ja, det vankades utgång igår, men hade ingen speciell lust. Därför beslöt jag mig för att stanna hemma och ha en mysig kväll för mig själv med lite rött vin och SATC. Dock när man sitter där helt för sig själv så har man alltid ångest över att man inte följde med. Tänk om man missar något? Men när jag vaknade imorse och mådde jättebra, ingen som helst huvudvärk, inget illamående, så kände jag mig bara nöjd över att jag inte följde med. Är det värt att ha kul dagen innan för att sedan vakna upp dagen efter, undra över vad man egentligen gjorde, och må pyton? Idag, denna lördag, kan jag säga att jag inte tycker det är värt det. Jag har nyss varit och tränat, och träningen är en sådan mycket större glädjespridare än alkoholen. Men visst älskar jag att parta loss, men då ska man vara peppad och inte bara gå ut för att gå ut.

Träningen var något av det värsta jag varit med om. Shit vilket pass karln hade. Vi skulle haft Ullis egentligen, men av någon anledning fick vi en vikarie, Matti. Herregud, det var så jävla jobbigt! Men så skönt efteråt! God, I love it! Nu får det fasen inte bli en månads uppehåll som jag hade där ett tag, det är ju hemskt. Gud vad otroligt mycket piggare jag är nu, och jag mår så himla mycket bättre. Träning = Glädje.

När jag kommer hem (förövrigt den 18:e december kl. 21.55 för den som missat det...) så ska jag nog satsa på ett 10-gångs solkort, då ingår bad också. Då kan man gå ned och träna lite i bassängen först och koppla av i solariumet sedan, eller tvärtom. Dock kostar det 500 spänn, men det tjänar man in snabbt. Bara att bada kostar ju 50 kr/gång, och solandet ligger väl på 60 kr/gång tror jag.

Nu ska jag ta och slänga i mig lite havregrynsgröt med lingonsylt, och en hårdbrödmacka. Dricka lite mer vatten också, är himla törstig idag. Därefter ska jag ägna min lördag åt att lära mig saker i FASS, receptskrivning och lite om analgetikum och antikoagulantia. Det får bli bra :)

Tack och bock!

Kommentarer
Postat av: C.72

Häpp.. =)

2008-10-25 @ 16:26:37
URL: http://www.daddy72.blogspot.com/
Postat av: Madde

Haha det brukar vara tvärtom, först festar man och är nöjd, dagen efter vknar man upp med ångest!

Ha de bra!

2008-10-27 @ 15:56:17
URL: http://sickcyclecarousel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0