Tv-ägare igen

Minns ni att jag berättade att min tv gick sönder? Det var väl några månader sedan nu visserligen, nästan i början av höstterminen. I vilket fall som helst så öppnade MediaMarkt en till butik här i Göteborg i torsdags, närmare bestämt i Bäckebol, vilket ligger vid IKEA, vilket ligger ca 15 minuter från mig. Helt strålande. De hade ett öppningserbjudande på en 32-tums LCD från Philips för 3990, vilket jag tyckte lät himla bra. Så i torsdags var Martin och jag och shoppade inne i stan efter min tenta (vilken var barnsligt lätt med tanke på att den såg precis likadan ut som förra året...Kom igen, höj standarden! Jag blir arg!). Fann mig allt annat än de julklappar jag tänkt köpa. Hittade ett par röda pumps, nya joggingskor, en jacka och en väska. Köpte även röd currypasta, som jag tänkt att jag skulle ha köpt för längesedan. Därefter åkte vi till Backaplan och fikade på Coffe Corner, och gick sedan in på CC, där jag såklart fann mig en tjocktröja. Vidare till MediaMarkt, där tvn såklart var slut... Men det skulle jag såklart inte gråta över, med tanke på att de tagit fram en LG istället, vilket enligt dem var en mycket bättre tv, så, vi får väl se. Snygg var den i alla fall, så därifrån kom jag med en tv. Ni kan ju tänka er vilka pengar som gick den dagen. Hua. Men nu är jag alltså TV-ägare igen :) Och nåde den där tvn om den också går sönder!

Hade förövrigt en jättemysig dag, vilken avslutades hemma hos Carro med Richard, Martin, jag och Carro; ätandes hemköps pizza, godis, ostchrunchies, spelandes Buzz och "Med andra ord". Hur lyckat som helst :)

Igår (lördag) var det Berså som gällde. God buffé (dock förstod jag aldrig vitsen med att ha sådana små tallrikar, och att man inte fick någon kniv...). Hade väldigt trevligt med Carro, Richard, Jimmy och Martin. Var dock väldigt trött så det blev en tidig kväll, men det var bara skönt med tanke på att jag inte har tid att vara bakis. För idag är det plugg som gäller!

Ska även dricka glögg och äta pepparkakor med min julbelysning (haha vad fel det lät, jag ska äta pepparkakor och dricka glögg med Martin, inte med min julbelysning...) och bara mysa av att det är Första advent. Julen är min favorithögtid!

På återseende! // Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0