TH-freak

Har ju faktiskt glömt bort att tala om att jag gjorde temporära ersättningar igår. Gjorde fyra stycken temporära kronor, vilka används innan man får sina permanenta kronor :) Superroligt, pyssligt och snyggt! Kanske lägger in en bild på mina kreationer någon dag. Vem vet?

Idag hade jag då min första patient.
Jag vet inte om jag ärligt kan säga att det gick bra,
men det gick samtidigt inte dåligt heller.
Så jag antar att det gick okej.
Blev superdupernervös när jag skulle gå ut till väntrummet och ropa ut hans namn.
Vem är han, hur ser han ut, glöm inte att skaka hand, le och var trevlig!
Fumlade till det lite i början, men hade min pärla Linn så det redde ut sig ganska bra ändå :)
Jag önskar att han visste att han var min första patient, så han har överseende med att jag var nervös.
När jag skulle depurera (trogna läsare vet numera vad detta ordet betyder...) satt Jill - läraren - med en stund för hon såg att jag blev rätt nervös när jag skulle göra det. (Hon verkade dock inte alls tycka att det var några problem för mig. Världsvan, ja absolut!) Förstå vad konstigt. Jag har suttit fleeeera flera timmar på SIMU (på gummor/dockor) och depurerat, men när man har en livs levande person i stolen så vet man plötsligt inte alls hur man skall göra.
Nu är det åtminstone avklarat, nu ser jag bara att detta var starten på berget, om ett tag når jag toppen!

Efter första patienten lämnat mitt patientbås, släppte allt. Jag blev kissenödig, fick huvudvärk - och världens kick!
Vilka endorfiner som strömmade genom min kropp! Rusa iväg till lunchen, slänga i sig lite käk, upp till F3 för att skriva anestesi-tenta. Och vet ni vad? Jag har garanterat klarat den. Busenkelt :)

Åkte hem, kom hem tidigare för att tentan gick snabbt, bestämde mig snabbt för att dra iväg och träna klockan 17 istället för 19, så sagt och gjort. Slö träningen, kom igen bruden, skaka upp tempot i ditt pass! Halvnöjd som sagt. Sedan hem, vrålhungrig. Jaha, vad ska man äta? Potatis, ägg och sill? Ja, varför inte. Potatis är underskattat, fy fan vad gott! Och såklart är jag bäst på att koka potatis ;D Jag är som Håkan i Sune =) Älskar potatis!!

Tandhygienist som man är, och fattig student som inte tänker på att köpa hem något så simpelt som tandpetare, fick prova med en plackers att sticka potatisen med. Vet ni vad jag upptäckte? Att plackers är gjorda av plast! Den böjde sig totalt, och jag fick mig ett gott skratt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0