Tandtrollet stängt tills vidare . . .

. . . på grund av alkoholism.

Tandtrollet är vårt café i skolan. Det är stängt tills vidare. Orsak: okänd. Orsak enligt många: Alkoholism. Vad jag vet så ägs caféet av någon utomstående. Hon har även sin dotter anställd. Jag har alltid trott att dottern bara är allmänt konstig och otrevlig, och som förövrigt sluddrar när hon pratar. Förra veckan när vi läste Allmän Medicin med Roger, uppdagades det att hon verkligen är alkoholist. Hon stod där nere och grät när Roger skulle hämta vårt kaffe (Roger är en underbar föreläsare som alla borde ha... Dessutom får man kaffe!). Någon hade kastat en femma på henne. Därför stod hon och grät. Sedan den veckan har allt bara spårat ur. Hennes mamma har inte varit i caféet den här veckan, vilket troligtvis har gjort att dottern inte har brytt sig speciellt mycket om att hon är påverkad på skolan. Så hon har varit där själv, förmodligen druckit ännu mer än vanligt, och pratat mer i telefonen än servat sina kunder. Dessutom har man lust att be henne sluta andas eftersom hon luktar så otroligt mycket alkohol.

Måste bara säga att det är rätt tragsikt.... Och dessutom konstigt att de har fått ha caféet såpass länge som de faktiskt har. Jag hoppas innerligt att OF, eller vilka det nu är som egentligen låter de ha hand om det, skaffar fram nya, trevliga ägare. Jag personligen går verkligen hellre upp och sponsrar Anatomens fik. Trevlig personal, bra priser, GOTT kaffe och goda tilltugg. Dessutom har de otroligt bra luncherbjudanden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0