Singing Bee & Kladdkaka

Igår stundades Singing Bee-final hemma hos Martin. Riktigt mysigt.

Singing Bee är ändå ett rätt underhållande program tycker jag. Jag menar, det är inte precis som Idol där man får kika på personer som i alla fall sjunger ganska okej, och har massa småbrudar hängandes och skrikandes kring sig. Nej, i Singing Bee går det verkligen inte ut på att sjunga vackert, utan att ha full koll på sångtexter. Dessutom är det himla roligt att kika på alla som verkligen går in för det, och verkligen tror att de sjunger så himla bra, tar i för kung och fosterland, gör fula miner och bara... låter förjävligt. En eloge till de som faktiskt ställer upp. Det hade nämligen inte jag gjort. Fast, om man jämför med de som tror att de verkligen kan sjunga och ställer upp i IDOL och de som verkligen tror att de sjunga men ställer upp i Singing Bee, så är det ju en otrolig skillnad. I IDOL gör man verkligen bort sig, medan i Singing Bee tycker man bara att det är roligt.



Vi bakade egen kladdkaka och Martin gjorde en hemgjord glass tidigare på dagen. Glassen blev smaksatt med kanel, vilket blev himla lyckat. Smakade som en blandning mellan gammeldags vaniljglass och cheesecake. Mums (:

Ikväll kommer jag nöja mig med en popcorn-skål, vatten och SATC :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0