Kaotisk dag

Vill bara börja med att berätta att Carro och jag var på bio igår på Biopalatset. Vi såg "Elegy". Vilken underbar film! Se den! Vi hade det asmysigt. När filmen var slut möttes vi av en blöt Richard - ovanligt att det regnar i Götet... Vi vandrade vidare till Vanilj och tog en sen kvällsfika, vilket var helt underbart mysigt. Det förgyllde min vardagskväll.

Vidare till min kaotiska dag...
Det började med att jag vaknade tidigt - bara det är en dålig start på en bra dag.
Stressade i mig frukost med älgen, och sedan stressade vi vidare till Hemköp och handlade mat. Där rök massa pengar igen. Det blev inte speciellt billigt...
Stressade hem med alla varor, in i kylen med dem, och konstaterar att jag har en katastrofal hårdag. Jag vet att det låter urfjolligt, men det är verkligen jobbigt när det inte spelar någon roll hur man vänder och vridet på håret så blir det ändå inte bra. Had to deal with it, så det blev till att stressa iväg till bussen. Väl på Hjalmar märker jag att det varit stopp i spårvagnstrafiken och den 6:a jag behövde ta hade förmodligen redan gått, eller inte ens kommit. Braaaa. Så, får ta en annan vagn till Brunnsparken för att inte komma försent till skolan. Tänkte att chansen är större att hinna med mig om jag tar mig dit och tar 1 av 3 alternativ. 7:an, 16-bussen eller 6:an. Jaha, vad händer? Jo, 7an missar jag precis... Hoppar över 6an och hoppar på 16-bussen, vilken var helt jävla knökfull. Stressar upp till klassrummet. Jag hann åtminstone i tid. Justja, jag glömde ju säga att innan jag drog till skolan hade jag packat min väska till träningen, vilken skulle börja 18 i mitt huvud. Nej icke, den började 17 så hela min dagsplanering blev förstörd. Skulle inte hinna förbereda mig för patientbehandling imorgon osv.
Väl i skolan fick jag annat att tänka på som tur var.
När jag sitter på bussen hem, eller snarare på väg mot min träning, kommer jag på: FAAN, jag har inte lagt in patienten i min tidbok! Happ jahapp, vad ska jag göra? Jag kan ju inte vända om...
Så, jag åker och tränar och tror att jag ska bryta benet, för inget annat har gått bra.
Åker och tränar, fick ur mig agressioner och in med nya endorfiner.
Drar till bussen, och tar bussen in till staden för att byta till bussen som går hem till mig. Det borde gå snabbast så. Jaha vad händer? Kommer till hållplatsen i Brunnsparken och så missar jag precis min buss hem, PLUS att det är en jävla halvtimme tills nästa buss går!? Hallå?? 10 minuter är vanligt, men 30!? Jahapp...
Till på köpet öppnade sig himlens alla portar, jag hade såklart mitt paraply med mig - eller inte, och jag var allmänt pissed.

Vilken jävla dag.
För er kanske det inte låter så hemskt, men för mig gör det det, speciellt med tanke på hur mitt liv ser ut för tillfället.
HELT KAOS!
(För att inte tala om mitt hem....)

Kommentarer
Postat av: Madde

ett kaotiskt hem är du inte ensam om att ha iallafall :P man sparar allt tills det ska lugna ner sig, men det gör det föstås aldrig :P

Kram /M

2008-11-13 @ 19:56:34
URL: http://sickcyclecarousel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0