Julshopping

Vi slutade tidigt i onsdags. Därför passade Carro och jag på att åka ut till ICA Maxi i Mölndal för att handla lite. Willys ligger dessutom i närheten, så vi vandrade dit och köpte pepparkaksformar för 1 kr styck. Helt perfekt. Jag fann mig även två ljusstakar och lite paketsnören.

På ICA Maxi hade jag hittat, i reklamen, en vit julstjärna som jag gärna ville ha. Dessutom hade de fina julgardiner. Som vanligt när man handlar, speciellt med någon annan än sig själv, så kommer man därifrån med mycket mer än vad man tänkt sig. Jag fick handlat min julstjärna, och mina gardiner, dessutom hittade jag julpapper, en adventsljusstake, pepparkaksdeg, en julkalender (och nej, man blir aldrig för gammal för den traditionsenliga chokladkalendern...) och en julbok med recept och lite julkänslopyntning.

Det var åtminstone saker som jag förr eller senare hade tänkt att köpa, så på så sätt gör det inte speciellt mycket. Det är ju dessutom första advent nästa helg, så det passar ju helt utmärkt. Nu ska jag bara införskaffa mig en sladd och lampa till stjärnan och sedan skall det julpyntas i mitt enkla hem till nästa helg. Skall införskaffa glögg och ha det mysigt! Jag älskar julen!

Förresten! Ni som aldrig upplevt Göteborg under juletid borde verkligen ta er en sen resa hit ned. Det är helt underbart! På det viset älskar jag Göteborg. Dessutom snöade det lite här igår, och lyckan var total. (För att inte tala om Jul på Liseberg... Sjukt mysigt!)


Kommentarer
Postat av: Madde

Åh vad härligt det låter!

2008-11-21 @ 22:42:13
URL: http://sickcyclecarousel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0