Lördagkväll på Willy:s


Sammanfattningsvis kan jag säga att gårdagens jobb (15-21) var rätt händelserik - för att vara en otroligt lugn kväll på Willy:s. Från 19-21 var det inte många kunder man hade och tiden går ju så otroligt långsamt. Har hellre häcken full med jobb!

I alla fall så träffade jag lite bekanta. Majlis och Arne bland annat, dom är för goa. Och även Stig! Fasen det var nog ett år sedan tror jag! Han hade minsann varit i Spanien en månad med tjejen sin, inte illa! Dock såg man ingen skillnad på brunfärgen, då han jämt ser ut att ha kommit direkt från utlandet när man träffar honom.

De sålde även pocketböcker för 10 kr styck. Det kunde bara inte förgås! Så, där gick man och handlade på sin arbetstid (mohahaha). Var dock inte ensam om detta, så tycker att det är rätt okej, och speciellt med tanke på att det var såpass lugnt som det var, annars hade ängeln Marklund aldrig gjort något sådant (A).

Fick en korv gratis sådär runt halv nio-tiden. Det satt inte fel vill jag lova.

Två av kassörskorna - Berit och Carina - hade tydligen pratat om mig. Så när jag kom och handlade av Berit sa hon "Inte röker väl du Ida?". Nej nej, inget röka här inte. "Nä, för det passar inte dig. Du verkar vara en sån fin och bra tjej". Haha, tackar och bockar. Inte varje dag man står i rampljuset sådär. Haha.

Dessutom fick jag mig en beundrare. Haha. Såg honom redan borta vid frysdiskarna - herre gud vad han tittade och flinade som en liten pojke som blivit kär vid första ögonkastet - sådär löjligt kär ni vet? Tänkte att det bara var för han inte visste vad han skulle ha när han yrade runt där, men nej minsann, när han kom till kassan mitt emot vände han sig tvärt om mot mig och flinade sådär löjligt kärt igen. Haha. Och när han skulle gå när varorna var packade hände samma sak - Oh my! Han var fast av min otroliga utstrålning - or not. Berit i kassan mittemot tittade lite sådär, ja hur ska man säga, "Ojoj" på mig och sa att hon trodde att han tillhörde mig - han tittade ju så gott på mig!

Haggan - som jag tidigare tyckt att hon varit - har varit hur trevlig som helst mot mig de senaste gångerna jag jobbat. Förra året var det minsann inga trevliga miner. Undra vad som har hänt? Har jag ändrat på mig så mycket sedan i höstas tro? Nej, kan inte vara möjligt. Hon pratade som aldrig förr och skämtade och skrattade.

Nog för att det kunde varit fler kunder, men jag får nog tacka för att folket höll sig hemma på lördagkvällen istället för att låta lördagskvällen gå till storhandling - för det var en mycket underbar kväll på jobbet måste jag säga. Har aldrig känt mig så omtyckt där faktiskt. Superb!

Kommentarer
Postat av: C.72

Klart du har utstrålning, gumman.

Lite flirt på jobbet är ju inte fel.

en som vet ;)

2008-07-13 @ 19:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0