Dream On


Sing with me, sing for the year
Sing for the laughter, sing for the tears
Sing with me, if it's just for today
Maybe tomorrow, the good lord will take you away


Helgen har bjudit på jobb, jobb, jobb.

Fredagen var hektisk utav bara faan, det var nästan överdrivet mycket folk på jobbet. Dock älskar jag när det är mycket folk, så jag ska inte klaga, men det hade varit roligt om man hade hunnit andas emellanåt med.

Lördagen var desto lugnare.
Dock fick jag mig en rejäl utskällning av en kund - utan att det fanns anledning till det.
Föredetta missbrukare fick jag reda på, och han var känd för att vara otrevlig.
Det var inte det roligaste jag varit med om kan jag tala om.
Jenita visste inte vart hon skulle ta vägen, hon bara satt och gapade.
Nog för att det finns otrevliga kunder, men det var det värsta hon hört någon gång.
Dumt nog vet man inte hur mycket man får lov att säga till kunden...
Men jag skötte mig bra fick jag höra, så det är väl alltid något.
Som tur är är de flesta kunderna trevliga, så det är bara att keep on going strong.
Dessutom fanns det en del modiga enar som tog mitt parti och sa ifrån - och det tackar jag för.
Dessutom har jag otroliga arbetskamrater <3

Söndagen var också lugn.
Lättförtjänta pengar om man säger så.
Min gamla fritidsfröken handlade av mig och även Maggie, som förövrigt drar utomlands i två månader med Frida framöver. Skulle något sådant hända mig? Jag vet, jag får ordna det själv, men vem skulle hänga med liksom?
Nicklas handlade av mig också. Så jävla omtänksam.



Skänker en stor tanke till min farfar, som inte alls mår bra.
Har aldrig sett honom gråta förut.
Jävla fittsjukhus, att man nästan ska vara halvvägs inför döden innan man får någon hjälp!
HJÄLP HONOM!
Det är en sak att ni inte hinner med er i den där jävla sjukvården, men man kan åtminstone bemöta patienterna med respekt och utan att vara otrevlig!
Han har betalat sin skatt och aldrig gjort en fluga förnär, men vad får han för det? Ingenting.
Han är en av de två mest godhjärtade människor jag någonsin träffat.
Jag älskar dig farfar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0