Jag säger bara en sak . . .

plugga vidare!! Det är så jäävla roligt! Jag är knäpp, eller hur? Men ärligt talat. Jag får lära mig saker som jag vill hålla på med, jag kommer bli NÅT! Det är häärligt! Sedan underlättar det ju med underbara classmates och andra sötingar :) Alla undrar hur jag orkar, men det är något jag tycker om! Visst, det är jobbigt vissa gånger när det är mycket plugg, men det är det värt ;) Så, sök, sök, sök!! It's worth all the pain it costs you...And the happiness ;)
Dock ett litet minus med min utbildning...Jag blir inte tandläkare av den. MEN! Som jag många gånger förr har sagt så tror jag fan på den här vägen. Och jag tror på den mer och mer ju mer jag tänker på det ;) Sådeså ;) Kanske pluggar jag till tandläkare i Umeå eller Stockholm om några år ? Eller så är jag kvar här ? Who knows ?

I helgen blir det nog bara tentapluggning och träning. Ingenting inplanerat inför helgen faktiskt. Vi kommer ha huset för oss själva, vilket är underbart.

På måndag ska jag hämta ett par nycklar...Undra till vad ? (A)

Idag hade vi röntgen igen. Fick lära oss att se huruvida en bild är tagen i förhållande till en annan. Mer distalt åt, eller mer mesialt åt. (Säger er ingenting, men det är rolgit att glänsa lite med kunskaper man har (A) haha). Satt även och kikade mycket på anatomin på röntgenbilderna. Cavum nasi, foramen mentale osv osv.
Tog även fortsatta bilder på kranium. :) Blev inga superbilder idag, är inte så nöjd. Men vad tror jag, att jag ska vara expert och kunna allt på en gång? JA såklart jag tror! Åtminstone är det ju faktiskt det man önskar. Men, jag ser ju vad jag gör fel, och det är ju ett steg på vägen i alla fall. Men det är svårt att överföra det från en röntgenbild till att faktiskt göra det praktiskt...Men det ska allt gå ska ni se! Om några veckor kommer jag ha min första röntgenpatient. Fattar ni? Heeelt otroligt!

Pratade med Malin igår <3 20-åringen ;) Helt otroligt...Känns fortfarande som man är liten och går slaviskt i skolan.. Var i alla fall asskönt och askalas att prata med dig Malin! :) hihi. Det var ett tag sedan som sagt...

Tiden går så fort! Stopp! Snart, faktiskt, så har jag avslutat min utbildning och då väntar arbete. Jag kommer sakna skolan då ska ni veta! så jävla kul tycker jag faktiskt att det är i jämförelse med jobb, även fast jag just nu gärna jobbar som hygienist istället för att utbildar mig. Sedan ska jag ju iofs börja plugga igen, om allt går som jag vill. DET blir en utmaning. Och det ska bannemig gå! Är lite stolt över mina utsökta planer må jag säga. Haha!

Min älsklingsfavorit var på intervju idag. Jag håller alla mina tummar! <3

Har försökt plugga lite idag. Har kommit halvvägs in i kariesboken nu iaf. (och då läser jag tyvärr inte bara, utan måste anteckna allt som är viktigt också). Har dock lyckats korta ner 50 sidor till 10 handskrivna. Det är rätt duktigt tycker jag :) hihi.

Vad mer ska jag säga ? Längtar efter alla där hemma <3

image15
Kom ihåg att borsta tänderna!
Fyra-två-metoden!
2 cm tandkräm
2 minuter
2 timmar vila
2 gånger om dagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0