Jul på Liseberg

Igår träffade jag Martin på Hjalmar vid 17-tiden. En planerad "Jul-på-Liseberg"-kväll stod på schemat. Himla mysigt måste jag bara få säga. Jag önskar att alla kunde få uppleva det! Det är såå mysigt! Jag försökte ta lite kort, men upptäckte att kameran inte alls var speciellt peppad - nästan urladdad - så det blev inte så många kort. Å andra sidan konstaterade jag åter igen att Jul på Liseberg inte gör sig på bild, det är en sådan sak som bara måste upplevas. Nästa år vill jag att töserna där hemma kommer ner kring jul och går på Jul på Liseberg :)

Avrundade kvällen med Lisebergskaninernas julshow - fast det hade ju varit lite mer trevligt om man såg någonting. Åkte hem med frusna fötter och spelade lite guitar hero och TP. Drack glögg och åt hembakta lussekatter. Måste säga att det var en väldigt lyckad kväll :)

Måste tillägga att jag inte förstår mig på hur man kan lägga den tråkigaste tentan i slutet på terminen. Protetik. Så oerhört trist. Speciellt när man själv inte ens kommer få hålla på med det. Men det måste ju läsas, så nu ska jag allt fortsätta. Men först en dusch. Ni kan inte tro vad opeppad jag är inför onsdagens tenta. FY! När det lider mot jul vill man ju bara gå runt i stan och mysa på, eller sitta hemma framför tvn och bara mysa. Man vill åtminstone göra allting annat än att plugga. Känns inte som jag hinner njuta av julen här nere i år. På onsdag är det tenta på eftermiddagen efter patient-passet. Räknar med att det blir en 16-tenta. Sedan kommer man vara helt slut och vill bara åka hem, och då behöver man packa resväskan. För på torsdag bär det av hemöver mot Timrå. Dessutom är det patientpass på torsdag med, så då behöver man lägga sig tidigt. Hur skall detta gå? Nu i efterhand hade det varit skönare att åka hem på fredag, så hade man kunnat njuta på både onsdag och torsdag, men man får inte alltid som man vill.

Och jooo, jag längtar visst hem!! Det är bara det att man hade velat njuta lite mer här nere också. Hade velat gå på Liseberg en gång till i år, men det blir ingenting med det. Vemod.

På återseende.

Kommentarer
Postat av: Madde

Åh vad mysigt det låter! Sundsvall nästa även för min del!

Kram /M

2008-12-15 @ 21:03:52
URL: http://sickcyclecarousel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0