Första advent & Tentaplugg

Ja, nu har då första advent varit också. Måste säga att jag hade en himla mysig kväll. Martin kom hit kring fyra och hade köpt med sig två stycke julstjärnor till mig (ni vet de där röda blommorna man brukar kunna köpa kring jul, vilka är så himla stämningsfulla...) och två ljuslyktor - tack så hjärtligt! Vi lagade lite mat. Stekt falukorv och stuvade makaroner. Snacka om underskattat. Åt med det första adventsljuset tänt, mycket trevligt. Sedan tände vi lyktorna och drack vitvinsglögg med russin och åt pepparkakor och lyssnade på julmusik. Älskar julen :) Det var jättemysigt!

Nu sitter jag och har paus i min tentapluggning. Ingenting fastnar och jag har massvis kvar och har bara en dag kvar på mig. Började jag försent? Nej det menar du inte. Läser om Allmän Medicin, innebärande att jag läser om hjärtsjukdomar, leversjukdomar, njursjukdomar, pancreassjukdomar, cancer osv osv. Det är hur mycket info som helst att mosa in i hjärnan! Har knappt tid att göra någonting annat, och dessutom är jag inte speciellt motiverad längre då jag faktiskt inte ska bli läkare. Men det har nog inte han riktigt förstött. Visst, det är jätteintressant att läsa om, men jag tycker inte att det har någon jättestark sammankoppling till utbildningen, vilket gör att det känns rätt meningslöst. Men men, man blir väl lite mer allmänbildad hoppas jag.

Imorgon är det uppstigning kring 8 för att äta lite snabb frukost och sedan plugga hela dagen lång. Det känns inte lockande, men jag ska fan inte få min första omtenta nu! (För den har jag räknat kommer på nästa tenta, i Oral Protetik...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0