Gillar du nudlar?

Då ska du satsa på att plugga vidare på universitetet eller på högskolan. Då kommer du nämligen få leva på existensminimum, åtminstone om du ska tro Boplats hemsida.

"Har du flyttat hemifrån och ska försörja dig på studentlån? Förbered dig på att leva på existensminimum. Glöm allt vad biografer, caféer och lunchrestauranger heter."

Vilket jädrans skitsnack! Jag har nog aldrig lunchat, varit på caféer och festat så mycket som jag gjort under mitt första år, och nog fasen har jag pengar. Har till och med sparat pengar! Så kom igen, vad är det för överdryg 08:a som diktat ihop den där skiten? På sidan har de rubriker som; "Ät hemma", "Drick kaffe hemma", "Drick öl hemma". Men kom igen. Visst, att äta hemma kan jag väl hålla med om, det drar iväg om man ska äta ute hela tiden, men vem gör det? Man får väl tänka sig lite för? Jag äter inte ens ute när jag har mycket pengar. Använd ditt sunda förnuft! Det låter som ett skräckscenario att börja plugga - glöm det! Det är underbart!

Kan sätta 100 spänn på att det är en karl som dikterat ihop den där artikeln. Jag hoppas att den skrevs med förhoppningar om att vi ska få förhöjt studiebidrag och inget annat - jag lever livet som student! Men å andra sidan använder jag min kvinnliga list också och tänker längre än näsan räcker . . .

Länk:
http://www.boplats.se/CM/Templates/Article/general.aspx?cmguid=86fafa3c-5686-404f-8432-baeb259713f9

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0