Beordring!

Med beordring från Göteborg får man väl ta sitt ansvar och uppdatera er med lite ny information.


Skulle kunna börja med att säga att jag är inne på min slutfas var det gäller jobb för i sommar. Kör mitt sista pass på fredag, vilket är både skönt och tråkigt. Jag trivs som fisken i vattnet på mitt jobb och önskar nästan att jag var där varje dag! (Med tanke på alla underbara arbetskamrater man har, och en del kunders kommentarer. Den i måndags var nog den bästa på hela sommaren tror jag. Jag ber - eller nästan ropar - åt en kille talandes i telefon att han inte får glömma sin filmjölk. Till människan i telefonen, som uppenbarligen undrade vad som pågick, sa han att jag var så vacker så han höll på att glömma sin filmjölk. Tanten på bandet bredvid sade roat åt mig att jag inte fick hålla på att charma killarna sådär så att de glömmer sina varor - och hon påpekade att han faktiskt sa att jag var vacker, det ville hon vara säker på att jag hade hört!) Ja, så uppenbarligen kan jag både charma, och så är jag vacker!

Lördagens händelser var de bästa på länge faktiskt. Började med att jobba mellan 12 och 21.15. Väl på jobbet hade det surrats om Isabelles fest, men jag visste inte om jag skulle ta mig dit då jag jobbade så sent. Tack vare Sara, som verkligen ville ha med mig, blev det peppning vid 13-tiden. Sara tyckte att jag självfallet skulle med, och jag kan väl inte tacka nej, jag är väl inte dum? Så, det blev till att fara till Bolaget på rasten vid halv tre, stressigt men det gick. Strosade in med näsan i vädret i min Willy:s-uniform och köpte mig 10 öl - 5 till Sara, och 5 till mig. (Den som har kommentarer om att jag går och handlar i Willy:s-kläderna och på min arbetstid kan kyssa mig i röven, för jag gör vad fasen jag vill på mina raster, punkt.) Det väntades en lång och seg kväll, men med mycket pepp och planering inför kvällen. Vid 22-tiden mötte jag upp Sara vid badhuset i Timrå och sedan begav vi oss till Issa. Hade det mycket trevligt måste jag säga, och det är inte var dag man har den äran att förfesta med Björn (skämtåsido). Men det var riktigt trevligt med tanke på att han är som han är. Dessutom var det många jobbkamrater där, like Jenita, Niklas osv. Vi begav oss lite senare in till den stora (märk ironin) staden och till Drakbåtsfestivalen. Väl där träffade jag Kate - vilket var mycket trevligt! Det blev en hel del skratt och kommentarer. Mötte upp Hjortis och Emma utanför tälten, och på den vägen strulade jag bort Sara som var rätt dragen. Vi gick och kissade på Lickan i alla fall, och hängde där ett tag. Fick mig ett kärt återseende av Caroline, det var fan görskoj att träffa henne ute! Träffade även den underbara Madde Nylander. ;) . Kvällen blev allteftersom Lickan stängde lite trist, men jag fick mig många återseenden och roliga skratt ändå. Träffade på Micke inne på B&K - hans första kommentar var "fan vad söt du har blivit - om man får säga så". Sedan blev jag tydligen "hjärtat". Kvällen avslutades med många telefonsamtal, korv inne på Centrumkiosken och en bussfärd + gång på 1 timme sammanlagt. En mycket lyckad kväll, och det var längesen jag hade så roligt! Och för att tillägga så är Sara riktigt grym! Blev många roliga samtal på jobbet dagen efter, då båda två jobbade ;) Like that girl! Och Issa ska ha ett tack! :D

Igår hade mamma och jag vår en-dag-på-stan-dag. Det var riktigt mysigt. Vi började med att luncha på en thailändsk restaurang. Fy vad gott det var, och inte var det speciellt dyrt heller. Det tror jag vi får göra till vår tradition. Sedan blev det till att göra resten av staden osäker, med en massa shopping. Åtminstone så handlade jag en hel del. Handlade för 500 kr, men jag fick ihop bra mycket saker. Kan räkna upp det om ni vill? Och om ni inte vill så får ni dras med en lista i alla fall:

¤ Ett linne
¤ En regnjacka
¤ En polot-shirt
¤ 7 par trosor
¤ Ett par byxor
¤ En träningströja

Byxorna var mitt bästa kap! Dessa hade kostat 399, gissa vad jag fick ge för dem? 29 spänn! Som hittat. Allt som allt skulle mitt kalas ha kostat ca 1500 kr, men jag gav bara 500 för allt. Jag är bäst på att handla! Så är det bara!

Vi avslutade dagen med att dela på en mjukglass med lakrits-och-viol-strössel i hettan - för jisses vad varmt det var igår helt plötsligt. Sedan blev det veckohandling.

Annars har mitt liv praktiskt taget ägnats åt att jobba och träna.

OS borde vara lite oftare, för oj vad man alltid har någonting att titta på. Jag önskar att jag var lika duktig på någonting! Och jag menar inte att jag inte är duktig på något, för det är jag, det vet jag! ;)


Kommentarer
Postat av: C.72

=)

Du uppdaterar med stil iaf.

Nästan hela Koranen, ju. ;)



Kram

2008-08-14 @ 01:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0