Bränd Gräsklippare!

Anna: tanghygienist är det jag ska bli tyvärr (om man får säga tyvärr? :O) Tandläkare är min stora dröm, men får se till att fixa upp mina betyg först. Det låter inte som något roligt symtom du har :P Är tanden på väg upp? Isf är det nog "bara" det, och det går nog inte att göra något åt, vad jag vet :P . Går det inte över skulle jag uppsöka en proffsig tandläkare och be honom åtgärda jävulskapet ;)

Det känns som sommar ute!
Dagen har varit helt underbar! Snoozade i säkerligen 2 timmar (hahahaha!?). Sedan blev det till att stiga upp. UT UT UT i det vackra vädret! 15 grader visade termometern, hur kan man motstå det? Strålande sol hela dagen. Inte ett moln(nej jag tänker inte fortsätta på låten) på hela himmelen :) Så underbart. Satte mig för att plugga. Hur tror ni det gick? Just precis, inte alls. Det var ju så mycket härligare att bara sitta och njuta av solen. Så det fick bli lite solning (inte för att det på något sätt syns att jag varit ute hela dagen, förutom några enstaka fräknar jag fått). Hjälpte Martin att klippa håret också, det blev väl lyckat tror jag. Sedan klippte jag faktiskt gräset! Åh vilken sommarkänsla! Och det doftar ju så gott! Och nu till min vackra rubrik! Gräsklipparen började lukta bränt och ryka! Herre jösses, är den så klen? Det är ju en sån här med sladd ni vet, så man får springa runt med gräsklipparen samtidigt som man ska hålla koll på sladden så man inte möjligtvis råkar köra över den, helt bökigt. Gäller att vända gräsklipparen åt rätt håll så man får sladden på rätt sida. Gaah vilket bök! Men jag lyckades i alla fall. Ända tills den började ryka och lukta bränt ;) Fast då hade jag bara en liten plätt kvar.

Efter klippningen blev det till att kanske ta tag i pluggningen, så jag läste halva Patientjournallagen (helt astråkig. till den som funderar på att läsa boken, LÄS DEN INTE, haha). Mycket mer än så hann jag inte förrän jag fick mig ett ryck och skulle träna! Så, snabba ryck, in med alla saker, packa väskan, hämta en frukt (som förövrigt var helt mosig, så det blev ingen frukt...) och snabba älgande steg mot bussen. Gosh vad skönt det var med träning! Det behövs. Ni som inte tränar, BÖRJA TRÄNA! Man blir så nöjd med sig själv efteråt! Vet inte vad jag skulle gjort om jag inte började på Friskis här nere. Just det, jag så ju Emil inne i gymmet också innan jag skulle träna :P . Jaja....Hem och var alldeles vrålhungrig! Var det någon varm mat lagad? Nej såklart inte. Fick bli tråkiga mackor - blääää! Men blev åtminstone mätt...

Jaha, nu stundas snart sängen. Gud vad man blir bortskämd när man har lediga dagar såhär. Man längtar inte tillbaka till skolan, och inte till att börja jobba heller. Och då vet man att man har haft alldeles lagom med ledighet. Börjar man längta tillbaka, japp, då har man haft semester alldeles för länge!

Börjar med psykologi imorgon vilket jag ser fram emot. Det blir säkerligen roligt! (åtminstone om föreläsarna är bra!)

Nej, nu ska jag kila ner och dra täcket över huvvet! Punkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0