Back in business

Tänkte fortsätta berätta om min vecka jag var hemma :)


Den 25:e mars

Började städa rummet. Rensade ur massa gammalt bråte som låg under sängen. Gamla skolsaker som jag aldrig aldrig aldrig kommer sätta mig och läsa igen. Varför spara liksom? Blev dock inte klar eftersom jag ledsnade väldigt fort. For i alla fall iväg och hämtade mamma nere i Vivsta så hon slapp ta bussen hem efter jobbet. Fick fara en sväng och hämta bror min också. Taxi var god dröj ;) Men det är bra att jag får köra så mycket som möjligt när jag hemma eftersom det inte blir så väldans mycket bilkörande i Göteborg.
På kvällen for mamma och jag och tränade. Skönt! Vad gör man utan träningen? Tänk om den kunde ge lite finare resultat bara...

Den 26:e mars

Började dagen med ett tandläkarbesök klockan 9.30. Gick finemang. Har dock väääärldens tandborstskada som jag önskar att den aldrig hade kommit dit! Den försvinner ju inte nu. Men så länge jag blir av med ilningarna i tandhalsen så är jag väl nöjd. Men det ser förskräckligt ut!
Städade vidare och blev faktiskt klar. Rätt nöjd. Slängde hälften av allt bråte som fanns under sängen, så nu ser det välorganiserat ut. Tummen upp!
Blev sugen på att ta en sväng till mormor och morfar, så så fick det bli. Var där från 13-18.30 ungefär. Och som alltid hos mormor så äter man precis som om man aldrig skulle få mat igen. Det är det ena med det tredje med det femte som plockas fram. Mormor hade gjort jättegod mat! Mums Mums!
På kvällen blev det hockey med familjen!

Den 27:e mars

Blev en riktig slödag må jag säga.
Var hemma och gjorde i princip ingenting!
Blev typ prat med familjen och sedan TV. Slött!

Den 28:e mars

Tandis klockan 10 för mer gel på min stackars tandhals.
Sedan gick jag över till farmor och farfar och fikade.
Farfar fick sedan ett ryck vid 12 att vi skulle åka och kolla på sängar på MIO!
Först blev det en tur till Domus för att köpa breda gummiband, men det fanns inte.
Därefter en tur till banken, där jag tydligen såg ut att vara under 18...
Sedan in till Birsta och MIO möbler. Svindyra sängar så där blev det ingen affär!
Över till IKEA. Där hittade jag en säng jag ville ha.
Fick faktiskt pengar av farfar till sängen, vilket var otroligt snällt! Tack! <3
Väl hemma igen så blev det hockey med familjen!

Den 29:e mars

Middag hos Plommis stundade.
Var där lite innan sex och Malin och Emma hade redan anlänt.
Åkte med Hjortis dit. Vid 19 anlände Bobbis.
Blev asgod mat! Tacokyckling med ris och sallad! Och nacho-chips! Jävligt gott!
Därefter serverades vi en asgod chokladcheesecake! MUMS!
Man önskade att man aldrig blev mätt så man kunde fortsätta äta!
Vi spelade lite spel och surrade under kvällen.
Riktigt trevligt!
Väl hemkommen så gick det inte lång stund förrän jag fick vara chaffuör igen, till min bror. Hämtade honom och hans kompisar inne i stan. Dom hade haft lite bus för sig.

Den 30:e mars

Blev en riktig långpromenad med mammis! Vi gick först ned till Vivsta och Hemmakväll för att lämna tillbaka filmen vi hade lånat för en vecka sedan. Därefter fortsatte vi ned mot Östrand och sedan upp vid kyrkan. Det var verkligen ett kanonväder ute, så den där långpromenaden satt jävligt bra! :) Mamma och jag längtar förövrigt till om 2 år då vi tänker lämna Sverige i någon vecka för ett varmare land ;)
Väl hemma igen blev det en liten dusch och sedan lagade mamma och jag mat! Det var fan asmysigt. Jag gjorde sallad och sedan stekte jag upp lövbiffen. Mums filibaba!
Sedan blev det hockey med familjen på kvällen. Helt mysigt :)

31:a och sista mars

Var och klippte mig och färgade utväxten vid 10. Fick även mer rött i håret, men det kommer väl som vanligt inte hålla. Håller det inte denna gången så ska jag inte ha rött i håret mer. Det kommer säkert bli rosa efter ett tag :(
Sedan skjutsade mamma och jag Emil till skolan, och sedan drog vi vidare in till Birsta! Mamma hade förövrigt tagit ledigt så hon kunde spendera tid med mig <3
Först for vi till Ica Maxi, där jag handlade kökshanddukar och en kyckling-kokbok. Eller jag fick dom av mamma rättare sagt. Hon är alltid sån och ska envisas. Me don't like :)
Sedan in en sväng på Skopunkten. Har inte varit på Skopunkten i Sundsvall någon gång, men det var riktigt najs. Hittade dock inga skor. Jag tycker det är lite för mycket med 200 spänn för typ pumps eller ballerina. 150 max! ;)
Vi var också in på Blomsterlandet. Vilken affääär! Inspiration! Mmmmm. Där skulle jag kunna bosätta mig ett tag ;)
Över till IKEA. Vi tog oss en snabblunch. Varsin Pizzaslice och delade på en Cola. Jag rekommenderar dom, dom var faktiskt asgoda! 5 spänn, som hittat ;) Jag visade sängen jag hade tänkt köpa. Hittade även en Billy bokhylla som jag vill ha. Mamma köpte tallrikar och löpare. Finfint! Själv gick jag ut med tidskriftssamlare och en vas.
Det blev även en sväng inne på Birsta City, dock en kortis eftersom vi var tvungna att fara och hämta Emil. Sedan blev det tillbaka till Birsta eftersom den lata ungen inte kunde ta bussen till Birsta och åka med oss hem sen ;) Han köpte skor på Stadium, där jag också hittade ett par. Men såklart passade varken 36 eller 37. För fan inför obligatoriska halvor!
På kvällen blev det hockey hemma hos mormor. Det var också mysigt :)
Hem sedan. Och då ringde Isa, så det blev en tur hem till henne med där det blev surr med Isa och Emma! MYS!

1:a april. April april!

Mamma var ledig idag med, så det blev faktiskt en tur till Birsta City igen eftersom vi kände oss så stressade föregående dag. Blev en tur till Willys, Blomsterlandet, Skokanonen och Birsta City. Hittade en jacka och lite annat smått och gott.
På kvällen blev det till att supa till det mamma ;) Drack lite dooleys och såg på TV. Vi har druckit massa vin under veckan också. Så mysigt! Min mamma är bäst! <3
Vid 23-tiden kom Isa, Plommis och Emma och hämtade upp mig. En tur in till Shell i Skönsberg där vi handlade godis och chips. Sedan for vi hem till Isa och spelade kort och surrade.

2:a april!

Jaha. Så var den Timråvistelsen slut för denna gången. Det går alldeles för fort! Mamma och jag hann med en hel del då i alla fall. Gick först en promenad ner till Nollans macka och köpte oss en bulgur-kyckling-sallad. Sedan hem och käkade lunch. Den var riktigt god. Rekommenderar stället starkt!
Sedan fick mamma ett ryck att vi skulle fara in till IKEA och beställa min säng och bokhylla! Sagt och gjort. Så nu väntar en säng och en bokhylla på mig i Göteborg snart! Helt kanon!
Sedan var det bara hem och packa för att åka till tåget vid halv fyra.
Alltid lika tungt.
Haft det asbra hemma. Längtade inte tillbaka till Göteborg faktiskt. Men så är det.

3:e april

Ja. Tillbaka till Göteborg.
Upp klockan 7 och fixa och dona. Gick till vagnen vid tio i åtta och for till skolan.
Hade våra första röntgenpatienter idag! Äntligen. Eftersom det blev inställt förra gången.
Det gick helt kanon! Var inte ens nervös! Helt otroligt.
Linn och jag fick en bra patient :)
Det var askul!
Men, det blev lite jobbigt där mot slutet när man hade stått och tagit bilder i 3 timmar.
Stackars patient!
Hem sedan och käkade och latade mig på kvällen.

4:e april

Ledig dag.
Blev en riktig slödag.
For iväg till lägenheten och kollade posten.
Bara reklam.
Sedan tillbaka hem och gjorde mest ingenting.

5:e april

Helt seg dag.
Pluggade hela dagen.
Otroligt tråkig helg!

6:e april

Det lär inte bli en mycket bättre dag idag.
Skall börja plugga.
Och lär göra det hela dagen.
Inget vidare promenadväder heller.
Och känner inte för att träna idag.
Imorgon stundar skola igen.
Suck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0