19soon20!

Ja. Nu har jag varit dålig på att uppdatera på ett tag. Några fina händelser sedan sist? Javisst!

I torsdags hade  vi patienter hela dagen. Trodde det skulle sluta i ett dunkande huvud och en massa gäspande, men det gick bättre än förväntat. Blev tvingad att vara ensam med min patient på morgonen, när vi vanligtvis jobbar två och två. TACK kan jag bara säga till lärarna för att de tvingade mig till det, hade aldrig ställt upp frivilligt. Det är ju ändå lite pirrigt varje gång när man ska hämta sin patient, man vet inte hur de kommer att vara. Men det  var heeeelt underbart att vara ensam! Hade ingen som helst press på mig och patienten var hur go som helst! Till på köpet tog jag jävligt (om man får lov att säga så om sina egna saker här i Sverige...) bra bilder också! Hade till och med fått beröm av haggan till lärare i vårt "journalpapper", så det lyfte mig och det levde jag länge på.

I fredags började jag med att käka en alldeles underbar frukost med min älskling. Sådana stunder njuter jag verkligen extra av, för det är så sällan det händer. (alldeles för sällan...). Efter det följde sötis med mig in till stan, eller tvärtom beroende på hur man vill se det.. Han in på EB, köpte spel såklart, och sedan drog jag vidare för att möta Linn på Järntorget vid 11. Väl där gick vi in på Martinshop. Den som inte vet vad det är får väl googla! Mer säger jag inte om den händelsen, men det var kul! . Sedan vidare till storyn bredvid Baguetten, där vi inhandlade baguetter till lunch. Fyfasen vad god den var! 29 kr inkl. dricka, inte illa. Kyckling med salsa, åååh! Dit åker jag fler gånger! . Psykologi-litteratur-seminarium sen. Det var riktigt trevligt måste jag säga. Hade en otroligt fin dag. Sedan bar det av hemåt för att slänga i mig nåt käk och packa det sista, för hem skulle det allt bära! In till tåget, och sedan blev det en jävligt lång tågfärd hemöver. Var det inte för att biljetten var så billig så skulle jag aldrig aldrig aldrig valt det, herre gud! Men hem kom jag, det var väl det viktigaste?

Lördagen då. Skönt med hemkomst. Vaknade 12 efter att ha somnat klockan 5 efter min tröga hemfärd. Strosade på hemma och gjorde mest ingenting. Följde med mamma när hon skulle hämta brorsan hos Tom, för den som är intresserad. Sedan grillade vi, och käkade, och jag gjorde i ordning för kvällen. Ingen hemkost utan partaj! Dock slutade det kanske i pannkaka? Speciellt för vissa ;) (ingen nämnd, ingen glömd...). Hade en grymt otroligt rolig förfest med dricka och Våghals-spelande! Superkul! Massa surr, ni vet som tjejer håller på ;) . Jaaa, jag avslutar med att sammanfatta kvällen som sådan att jag hade askul så länge det varade och att Jonas säkerligen inte fattade ett piss av vad jag sa (har jag hört...) haha. Jag mådde askalas, men kvällen blev kort, men inte misslyckad för den som trodde det!

Söndagen kan kort och gott sammanfattas som en bakisdag! (Det var som i en film som min bror så fint uttryckte det ;) ). Var hem till mormor och morfar och hälsade på dock, det var trevligt! Fikade och sådär, och mamma hämtade hem frysvarorna, eftersom vår frys hade gått sönder.

Måndag skulle bli en pluggdag, visst jag pluggade, men det gick väl inget vidare. Vill göra allt annat när jag är hemma. Förresten, vad kort det känns att vara hemma en vecka...Synd.

Idag då, tisdag, 29:e april, dåå började jag dagen med en härlig dusch klockan 8. 9.40 hämtade Plommis mig och vi begav oss mot Birsta City. Elin gick först på intervju på IKEA (hoppas på att det gick asbra!), och jag ringde samtidigt upp Willys, bara för att... Jaa, den roliga kommentaren var att jag hade fått jobb direkt om jag inte pluggat i göteborg....(What!?) Jaja... Svälj! .. Vi gick runt i massvis med affärer, från klockan 11 till 17. Hittade äntligen presenter till Malin och Isa, efter många om och men! (och suck och stön). Det var inte det lättaste, men det gick i alla fall. Fick bli lite pinaler till mig själv också faktiskt. Har fortfarande presenter kvar till Emil och mamma jag måste köpa, men det tar jag en annan dag. Vi käkade lunch också, och så fick Elin en glass av mej ;P . Senare blev det träning, riktigt najs. Skönt som attan var det! Löv it. Tänk om det kunde ge fina resultat också....

Imorgon. Då ni, vet ni någon som står och hänger på låset till Systemet ;) (Maybe not...)

Börjar känna mig riktigt gammal!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0