TH1, det är grejer det!

Japp. Klockan 06.00 i måndags ringde klockan. Nu har vardagen börjat igen. Gick upp, drack ett glas vatten, var fruktansvärt törstig. Drömde om vatten hela natten, och sov ganska dåligt. Vid 06.50 bar jag mig av, alldeles ensam, till spårvagnarna. Tog 6:an och åkte i en halvtimme bort mot Medicinaregatan. Hoppade av och vandrade upp för den jobbiga backen. Letade febrilt efter hur jag skulle komma till ingång 12A, och till slut hittade jag. Grötfrukost. Jojo. Lyxigt kan tyckas, men det inkluderade ingen gröt? Varför då döpa det till grötfrukost kan man undra? Satte mig vid ett bord med min filtallrik. Kom fram en tjej som skulle bli tandtekniker och satte sig vid mig. Efter 20 minuter kom en annan tjej, Alexandra, som skulle bli min kurskamrat visade det sig. Skoj. Så jag gick med henne sedan till vår föreläsningssal. På vägen fångade vi även upp Amanda och Michaela. Fick lite introduktion och så, väldigt lite. Vi hade mest raster första dagen tyckte jag. Dåliga föreläsningar som man inte skulle ha någon användning för kändes det som, men men? Första dagen var iaf genomförd, och tro det eller ej, men jag överlevde!

I veckan har vi haft en hel del föreläsningar. Vi har gått från 09.00 - 16.30 tre dagar, och från 09.00 - 15.00 två av dagarna. Varit både bra och dåliga föreläsningar. De bästa har varit "Plugga smart och lär dig mer!" med Björn Liljeqvist (Författare till boken med samma namn, alltså "Plugga smart . . . "). Han var riktigt härlig att lyssna på, väldigt underhållande, men gav ändå ut väldigt bra information. Vi har även "börjat" med ett grupparbete som ska vara klart i november någon gång, eller hur det nu var? Vi ska ha en dags konferens där vi ska presentera det för alla andra, vilka är ca 300 pers. (KUL VA!?). Vi har fått fika (mån-onsd) bara för att det var någon sorts stor-grupps-föreläsning. Mackor, kaffe, te, sötsaker! Göttans!

Den bästa dagen har i alla fall varit idag, fredag den 7/9 -07. På morgonen fick vi en liten rundvandring ner till "kliniken" där vi ska göra lite praktiskt arbete med start i termin 3. Man sitter då med "gummor" som de kallar det. Det är alltså dockor med tänder man sitter och övar på! Man har även såna käcka vita rockar, sådana kläder som tandläkare och tandhygienist brukar ha när man träffar dom. Ja ni vet? . Längtar redan! . På eftermiddagen har jag lärt mig hur man borstar tänderna på ett korrekt sätt! Kul anser jag! =D Såg lite lustigt ut när hela tandhygienistprogrammet inklusive tandläkarprogrammet stod och borstade tänderna tillsammans ;) *Det ni!*

Tänkte bara avsluta med att jag fick en till kusin igår! En liten tös, vet dock inget namn än. Skoj skoj :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0