Munskölj

I helgen var jag ute och gick. En timme i lördags och en i söndags. Mycket skönt och välbehövligt. I lördags var även Helena och Henke hit. Vi spelade spel till mitt i natten. Skoj skoj. Annars har det varit en väldigt händelsefattig helg.

I måndags och tisdags präglades skolans föreläsningar av - vad vi tyckte - väldigt onödiga, tidsslösande sådana. Söka, värder och kommunicera kunskap. Den kursen är inge rolig. Jaja. Vissa är roliga, andra inte. I alla fall. Igår hade vi vårt andra gruppmöte - vi ska göra ett grupparbete inom den kursen jag nyss nämndre. Vi bestämde att vi skulle göra ett grupparbete om munskölj. Våra idéer lät bra tycker jag. Vi tänkte ta lite kort på olika munskölj och ha med det i vår presentation. Vi tänkte även försöka få hem lite gratisprover av olika företag som vi kan dela ut under redovisningsdagen. Förhoppningsvis kommer vi ha våra vita rockar på oss också (vilket jag verkligen ser fram emot). Känns som det kommer bli en väldigt bra presentation. Lite rolig. Gruppen är bra också har jag kommit underfund med nu. Ingen som sticker ut alldeles för mycket, alla känns delaktiga, och alla verkar vilja nå samma mål! *Gött*

Idag, imorgon och på fredag är det föreläsningsfria skoldagar. Så då blir det till att tentaplugga biokemi och tandanatomi. Idag har jag bara suttit och tagit mig igenom biokemin. Lipider, alkoholer, etrar, metabolismen osv osv. Kul va? Det bästa är att det mesta bara är en repetition för mig eftersom jag redan läst biokemi i Kemi B. Det känns bra. Tandanatomin blir dessvärre mycket svårare.

Träffade min fadder i måndags också så nu har jag nästan alla tentor för hela året. Det fattas två stycken. Känns bra att ha dessa att titta på så man vet vilka som verkar vara väldigt svåra och vilka som kanske är lite enklare.

Hoppas bara jag klarar tentorna nästa vecka. Känns tungt att ha båda två samma vecka. Men det ska nog gå. Jag trivs åtminstone med utbildningen och tycker det känns otroligt bra att jag inte kom in på tandläkare som jag först tänkt mig. Det känns som det hade blivit alldeles för tungt att hoppa på en sådan utbildning direkt efter gymnasiet.

Hoppas alla har det bra där hemma! Älskar er och saknar er! Någon dag innan detta veckoslut tänkte jag boka biljetter hem. :) Vi hörs och ses! // Er Ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0