Måndag

Måndag ja. Steg upp vid 8, åt lite frukost (gröt faktiskt) och klädde på mig och allt sånt. Begav mig vid tio i nio bort till spårvagnen som skulle gå 10 över 9. Jag var där klockan nio bara för att jag skulle slippa stressa. Kom det någon vagn tio över då? Svar: nej! Less jag blev. Självklart skulle jag bli sen! I alla fall...Till min förvåning så kommer Kalle :D Skojigt. Då hade jag någon att prata med. Så, vi snackade tills han skulle av =) . Sedan fortsatte min resa bort till skolan. . . Kom till föreläsningen PRICK när den började! Pinsamt när alla sitter där redan, men men. Det var ju trots allt inte mitt fel egentligen.

Tråkiga föreläsningar, fortfarande bara "innan" allt drar igång. Känns som vi fortfarande står och stampar på startlinjen. Men imorgon börjar det hela. Har biokemi för första gången då. Får se hur det blir.

I alla fall. När jag och Amanda väntade på vagnen efter skolan så kommer det en annan vagn på andra sidan, som då går åt andra hållet *såklart*. I den är det någon som vänder sig om och stirrar på mig. Vadå? tänkte jag. Sedan vinkade personen. Såg sedan att det var Hannah :D Vink vink på henne. Haha. Hannah i Martins gamla klass. Blev asglad för att någon över huvud taget kände igen mig i denna stora stad :D

Amanda skulle till Apoteket i Nordstan, och jag behövde ju köpa mitt spårvagnskort. Gissa vem som tog tillfället i akt att följa med till Nordstan ? :D JAAAG! =) Amanda följde med mig och fixade mitt kort, sedan följde jag med henne till Apoteket :) Kanoners ! Sedan bar det äntligen av hemåt ! Klockan 18 var jag hemma! Trött minsann.

Måste tillägga att spårvagnarna inte tyckt om mig idag. Först kom inte min vagn imorse, så gick tidigare i onödan. Vid Nordstan på väg till skolan fick vi stopp. Då skulle dom helt plötsligt byta chaffuör. Illa. Till råga på allt, när vi var på väg hem Amanda och jag, så blev vi fast på vagnen i säkert en kvart. Jag vet inte ens varför, vi stod stilla bara. Inte min dag med andra ord, inte på den fronten i alla fall.

Just nu sitter jag här helt ensam. Martin är iväg med några kompisar, jag orkade inte följa med för den som undrar. Kolla fotboll är inte riktigt min grej va. Det var i alla fall min dag, för den som ville veta :)

Ha det finast! / Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0