The Week!

Veckan som gått, ja!

Var ett tag sedan jag skrev. Har varit på väg en del gånger men har inte blivit av riktigt att jag tagit mig tid för detta.

I alla fall, vi börjar med förra fredagen.
Efter en lång dag i skolan öppnade jag ett sms när jag stod och väntade på vagnen hem. Till mina glada överraskning var det från Jonte! Han skulle till Malmö med Krille och undrade om jag hade möjlighet att komma förbi centralen en sväng - de skulle nämligen byta tåg här i Göteborg och vara kvar i en timme ung. Så, lämpligt som det var (de skulle komma vid halv fem) tog jag vagnen till Nordstan och gick av där och vandrade in mot centralen. Gick på toaletten (som förövrigt kostar 5 kr) och sedan köpte jag tuggummi på pressbyrån. Sedan var det bara till att vänta. När klockan blev halv fem rullade tåget mycket riktigt in, och till slut såg jag dom! :) Guuud vad roligt det var att träffa dom igen! :D Speciellt Jonte eftersom jag känner honom mest :P . Vi tänkte gå och käka inne i Nordstan - på PizzaHut - men de kom på att de inte skulle hinna med tåget då, så det blev en snabburgare på Donken istället. Vi tjötade allmänt om den gamla goa tiden, och hur det är nu osv. Hade allmänt trevligt och det var som sagt askul att träffa dom! :) . Synd att de inte kunde stanna längre, men det kanske blir en annan gång :) . När de åkte vidare mot Malmö tog jag vagnen hem och degade hela kvällen. Vi var barnvakt åt Therese också, och hon sov över hos oss för att Anna och Christer var i Växjö. Sedan på lördagen försökte jag plugga lite och sedan blev det middag hos Anna och CH.

I tisdags hade jag min tredje tenta. Den var lätt må jag säga, som de andra jag haft. Det är både bra och dåligt. Annars har jag bara varit i skolan denna veckan och jobbat med grupparbetet som skall vara klart nästa vecka. Men vi har kommit långt, är snart klara nu, riktigt skönt! . Fick även tillbaka Tandanatomin idag. Gud vad missnöjd jag blev...Riktiga slarvfel på två grejer... Usch! Hatar sånt! . Man skulle rita en 35 och en 36 iaf, och jag hade tänkt lite fel och ritat en 45 och en 46. Det är samma tänder bara att de sitter på olika ställen i munnen. Så själva tänderna var rätt ritade, men höger och vänster sida blir ju fel. Och dom två frågorna tillsammans gav 9 jävla poäng. Hade jag inte klantat mig på dom hade jag haft ett halvt fel. Riktigt irriterande! Men men... Jag klarade den iaf. Men betygsskalorna sitter fortfarande kvar i huvudet även fast man numera bara kan bli UK eller GK! BLÄ :P Är det något jag hatar så är det slarvfel alltså..Men nu kommer jag verkligen komma ihåg det där iaf, så jag har väl lärt mig något iaf. Läraren är förövrigt en jävla surkärring som verkligen inte tycker om hygienister! USCH!.

Det var även meningen att vi skulle få tillbaka Biokemin, men läraren var tydligen dubbelbokad. Bra om han kunde komma och säga det så vi inte sitter där i onödan och väntar! *SUCK*

Annars kan jag inte påstå att det hänt förfärligt mycket, som vanligt.
Är bjuden till en fest i helgen, men jag får ju inte tag i något att dricka, så då har jag ingen lust att komma faktiskt. =( Plus att det skulle kosta mig 120 spänn att bara " gå in ". Det var nåra ur tandteknikerprogrammet som hade hyrt en båt nere i hamnen, lät riktigt coolt. Men men. Kanske blir en annan gång?

Nästa vecka händer det en del, i alla fall när det gäller skolan.
På måndag har vi lab för första gången. I Oral Mikrobiologi. Vi ska färga bakterier *haha*
På tisdag har vi en föreläsningsfri dag, men då ska vi i gruppen träffas och verkligen skriva klart arbetet ! Göra de sista ändringarna och så vidare! Det ska bli riktigt skönt. Vi ska även få vår Poster utskriven. Den blev riktigt bra när man gjorde den i PowerPoint faktiskt :) Att man inte tänkt på det innan!
På onsdag är det också föreläsningsfritt. Undra vad som kan tänkas ske då? Förberedelser inför redovisningen kanske?
På torsdagen är det allt dags för den stora redovisningen för 250 pers! Får se hur lyckat det blir.
På fredagen verkar det som om det är föreläsningsfritt i alla fall, och då ska jag in till Kungsportsläkarna och vaccinera mig. *usch* Jag längtar inte.

Det var väl det hela. Måste nog sätta mig ner imorgon och börja med Anatomin. Snart tenta i det med! Den kan bli lite knivigare måste jag erkänna! Usch! Ska även till Wiselgrensplatsen imorgon och handla lite. En tröja bland annat och så ska jag nog in på Tian och handla garn. Justja, jag skulle ju handla en diskborste och disktrasor till Lena också... Gud vad spännande. Förstår att ni tycker det är asroligt att läsa detta! :D

På lördag är det 6 veckor kvar till jag kommer hem! :D WIIE! :D tiden går undan ;)

See you later alligator!

Kommentarer
Postat av: Henke

Tycker att du nämner mig alldeles för lite i din blogg! :D;)

2007-10-28 @ 16:12:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0