Kaffe & Bulle på Donken

Tjolahopp!

Fredag idag, härligt härligt. Har inte haft några föreläsningar idag. Jippie. Borde jag sitta här och blogga? Nej! Jag borde plugga histologi eller något annat skoj. (Ironisk med att det är skoj)

Idag hade jag då planerat att göra lite saker, som faktiskt gick som smort, nästan i alla fall. Drog med mig min arbetssökande(!) pojkvän till Godistrollet och handlade lite tuggummi, godis (OOPS!) och en snus till honom. Snäll jag är va? Lite måste han få när han faktiskt hänger med. Sedan tog vi en tripp till Wieselgrensplatsen och gick till Nordea. Martin hämtade ut sitt leg. Äntligen. Sedan drog vi vidare till Berzeliigatan och till Stadsbiblioteket, där jag lämnade tillbaka kemiböckerna jag lånade för en månad sedan. Sedan bar det av till Nordstan där jag skulle till apoteket för att få några innehållsförteckningar över vad deras munsköljer innehåller. Innan vi hann till apoteket träffade vi på kära Henry. Det var inte igår vill jag lova! Men det var kul att se honom :) Sedan till apoteket då. Fick jag några innehållsförteckningar tror ni? Svaret är nej. Jag förklarade klart och tydligt för henne vad jag ville, och hon sprang runt och letade febrilt. Vad får jag med mig? Jo två informationsblad om tandlossning och tandvård!? Smarta iranier! Ursäkta, men ibland blir jag bara såå less! Min pojkväns och Henrys kommentar till detta var att det var ännu ett bevis på att man inte behöver vara utbildad för att skaffa sig ett jobb. Schysst va? :P . Less blev jag. Vi drog sedan till Backaplan för att träffa Henke. Han hade inte dragit från skolan dock, så jag ville gå till Cubus för att köpa mig en eye-liner. Vad kom jag ut med? Jo, smink för nästan 500 spänn tack vare min pojkvän. haha. Well well. Får väl hoppas att jag använder det också och inte köpte det för sakens skull.
Sedan blev det Donken med min kära pojkvän. Vi köpte varsin Kaffe & Bulle för 15 pix styck. Gud vilka färska bullar dom hade! Jag skämtar inte, dom var stenhårda! Usch! Men men. Martin åt upp dom ändå, han och godsaker alltså. Kaffet var okej i alla fall. Sedan träffade vi Henke och for hem. På Eketrägatan träffade vi på Robin, en granne till Martin. Vi tjötade lite med honom på vägen hem, och nu sitter jag här. Har skrivit klart min artikelgranskning nu. Är faktiskt stolt, för det var astråkigt att göra den! Men men. Nu ska jag bara leta reda på lite fakta kring munsköljer och så. Och kanske börja plugga på Histologin?

Ikväll vet jag inte vad som händer. Blir nog en lugn hemma-kväll tror jag. Imorgon hoppas jag på att det blir hockey hemma hos Kalle. Timrå möter Frölunda på hemmaplan. Heja Timrå! Kalle och dom har nyss skaffat en box eller något så de har säsongskortet i en månad for free. Därför skulle det passa utmärkt att gå dit och kika på matchen. Dom hejar på Frölunda och jag på mitt kära Timrå! Perfect! Hoppas det blir av :)

Ja det var väl allt. Av dagens bravader hittills så vill jag bara påpeka att ni inte ska köpa Donkens kaffe och bulle. Bullen var som sagt stenhård, och kaffet alldeles för varmt. *haha*

Har även pratat lite med min kära mor idag! Och igår pratade jag med min far! :)

8:e december drar jag mig hemöver. Det känns inte som det är så långt kvar. Men det är nog runt 59 dagar eller något sådant, eller hur det nu var? Men det går snabbare än man tror.

Igår föll även första snön hemma i Timrå! Uppe i Edsgården (läs fjällen) ligger snön fortfarande kvar. Nere i centrum är den borta. Låter som man bor på värsta alpen eller något. Haha.

Ha det fint! Nu ska jag göra lite nytta. Kanske tvätta eller nåt? Nej det får bli senare.
Adjöken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0