:(

Igår var jag och Martin och passade Therese. Hon är för söt den ungen. Hon är verkligen lugnet själv, man behöver inte direkt anstränga sig när man passar henne. Vi badade henne också "Ida ska göra de" . Jaja. Så jag fick schampoonera hennes hår osv. Det var lite kul. Tänk när man själv har barn? Jösses.

Nå mycket pluggning blir det inte, jag har ingen ork. Usch. Det går liksom i vågor. Vissa gånger har man hur mycket energi till plugg som helst, andra gånger ingenting. Vill ut och springa men nu är det så mörkt om kvällarna så jag hinner inte med det känns det som.

Just nu är det mycket i skolan må jag säga. Tenta nästa tisdag. (om en vecka med andra ord). Sedan läser jag 3 andra kurser samtidigt. En av kurserna är det examination på den 1 november. Då ska vi ha vår redovisning inför 250 pers, och jag lovar, vi kommer dra till oss folk! Vi delar ut gratisprover och grejer, det brukar alltid locka folk, så jag är redan nervös. Vad ska man säga till folket till exempel? Men det blir nog roligt samtidigt tror jag. Får berätta om hur det har gått när den dagen är över. Sedan ska rapporten in dagen efter detta. Och tro mig, kursen är inte klar efter det. Då är det jämförelser, utvärderingar och massa annan skit som kall göras. Bajskurs. Ingen tycker om den.

Min ledsna gubbe som rubrik ville bara tala om att det är jobbigt att höra att det är kul att jag ska bli tandläkare. Jag vill jag vill jag vill bli tandläkare, men det är inte det jag utbildar mig till! :/ Många tycker att det är ung. samma sak. Visst, det kan jag hålla med om, men tandhygienisten är mer en rådgivare (?) som arbetar mycket i ett förebyggande syfte, medan tandläkaren mer lagar hål och grejer. Det är den stora skillnaden. Och jag skulle faktiskt tro att det är riktigt bra att vara både tandhygienist och tandläkare, se på min tandläkare, han är riktigt riktigt bra enligt mig, han är både tandhygienist, tandläkare och tandtekniker.

SÅ; En dag ska jag också stå där utexaminerad från TANDLÄKARLINJEN!
Då är min plan såklart att jag både är tandläkare och tandhygienist, vilket borde innebära en mycket högre lön ;)
(Man ska sikta högt! ;) )

Tjilevippen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0