Juletider och tentapluggning

Oj! Vad längesen jag uppdaterade!

I alla fall. Lite "roligt" nytt info:

I tisdags förra veckan (13/11) åkte jag för att träffa Carro på Järntorget. Sagt och gjort. Väl där mötte jag henne och vi begav oss till Haga, för att besöka Hasaren, ett supermysigt café! Väl där satte vi oss och väntade på Linn, som kom efter en kort stund. Vi beställde en gigantisk bulle som vi delade på, och varsitt dryckestillbehör. Det blev en hel del prat och smaskigt info. (: Hade riktigt trevligt. Kom dit vid ungefär 15-tiden, och vid 18 beslöt vi oss för att vi kanske borde röra oss hemöver för att äta middag. Åkte spårvagn med Linn till Nordstan, därefter skiljdes vi åt och for hem till var och en.

I torsdags förra veckan (15/11) gick vi halvdag. Sedan väntades "ledighet" till igår (läs onsdag). Beslöt mig först för att åka raka vägen hem och sätta mig med den Orala Mikrobiologin, men gjorde jag det? Nope. Ringde min älskade och beslöt att han skulle möta mig på Mildväder, för att sedan vandra upp till hans farfars lägenhet. Han - farfarn, Villum (?) - gick dessvärre bort förra veckan. R.I.P. Så det var en del att göra där uppe, dock kände jag mig väldigt väldigt lat så jag gjorde inte speciellt mycket den eftermiddagen. Vi delade i alla fall på en familjepizza, jag, Anna, Martin och Bosse. Gott var det, men det slog inte Palermo! ;) . Satt även och rullad egna cigaretter, bara för jag hade så tråkigt. Men det var ganska roligt faktiskt. Jag rökte dock inte upp dom, Martin och Anna fick dom. Vid 18-tiden åkte vi hem och åt och sedan blev det bara latheter hela dagen.

I fredags förra veckan (16/11) gick jag upp vid en sisådär elva och bestämde mig för att ta en morgonpromenad. Sagt och gjort. På med kläder och greppa MP3:n, och sen ut på en timmes vandringsfärd. Skönt som attan var det! Hela eftermiddagen gick åt till att bara lata mig, fy! Vid 17-tiden ringde Carro, som förövrigt var i stan, och undrade om jag skulle hänga med på fest hos Miguel. Kunde jag tacka nej? Nope! Så, hon fick köpa en flaska vitt till mig, och så blev det till att göra sig festklar. Käkade, för att tillägga, en halv kebabpizza med pizzasallad innan jag for. Kom ut till Carro och Linn vid 20, lite sent men ändå. Vid kvart i nio tog vi vagnen och hoppade vid någon Pressbyrå, för att invänta allas våran Mikaela - sikken sötnos. Sedan bar det av! Måste dock säga att det blev lite av en besvikelse, rätt trist, så Linn och jag drog vidare till Munhålan, där det blev dans och cider! Hade riktigt kul där! Åkte hem ganska tidigt, vid 2, var hemma vid halv 3. Mös med älsklingen :) . Sedan var den dagen över.

I lördags förra veckan (17/11) var jag väldigt seg (konstigt?). Inte jättebakis, men väldigt väldigt seg. Inget pluggande idag heller måste jag tillägga. Minns inte riktigt vad jag gjorde. Knepigt, det brukar jag göra. Men men.

Annars i veckan har det bara varit fullt plugg, sedan i söndags. Nu hoppas jag verkligen att det sitter, men det känns inte så. Men det visar sig imorgon, då jag har min femte tenta. Och jag hoppas att det blir den femte tentan jag klarar också! I Oral Mikrobiologi.

Jo, just det! Måste ju berätta att vi hade klinik för första gången igår. Hade ni varit där hade ni fått sett hela klassen i klinikkläder. Super! Vi fick lära oss att öppna och stänga en klinik, eller ja, ett bås på studentkliniken i alla fall, men det är i stort sett samma principer. Roligt var det! Och vilka hygienrutiner det är alltså. På den lilla stunden (45 min) hann jag nog tvätta händerna två gånger och desinfektera mig med handsprit ca 6-7 gånger. Tänk då hur det blir sedan när man börjar jobba? Som tur är är handsprit faktiskt bra för händerna, till skillnad från för mycket användning av tvål och vatten! (: Nu börjar det hända grejer!

Har förövrigt fastnat för ett 360-spel som Martin laddat hem (demo). Guitar Hero! Shit, det är superroligt ju! Man fastnar vid det. Dock är jag inte så duktig, men det är ju inte huvudsaken ;) Måste även tillägga att Henke har varit här väldigt mycket nu, och det är riktigt skoj! =D Har spelat mot honom. Men jag vann nog bara 1 av 10 gånger. Haha. Kasst :)

Vilka otroliga julbelysningar dom har här nere! Det är supermysigt! Det enda som fattas är lite snö, då är myshetsfaktorn verkligen på topp! Hoppas jag hinner med en tripp till "Jul på Liseberg", det sägs vara en upplevelse. Då blir det kort vill jag lova!

Nu är det snart bara 2 veckor kvar till jag kommer hem! (: Känns lite konstigt, men det kommer bli najs!! Kommer dock sakna min sötnos, trodde inte att jag skulle göra det så mycket, men det kommer jag definitivt att göra! Men som sagt, skönt att komma hem ! :)

Tack och bock!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0