BAKDAG!

Jippie! :D

I måndags var det alltså Bakdag at Linn's place ;)
Bestämde med Jennifer att jag skulle träffa henne vid 12.15 vid Brunnsparken, läge D. Sagt och gjort. Mötte upp henne där, sedan tog vi ettan till Redbergsplatsen där vi köpte kaffe till vårt bakprojekt och bytte sedan därifrån till buss nr. 17 ut till Studiegången. Väl där, svinkallt som det var, irrade vi omkring och undrade vart vi skulle någonstans. Snöade gjorde det med, men bara pyttesmå flingor. Jag hade för mig att hon bodde på 3:an, så vi letade upp hus 3 och stod utanför en lång stund och smsade till Linn och undrade vart vi skulle. Inget svar. Som tur var var det några som skulle in i huset så att vi kom in i alla fall. Väl inne letade vi efter Linns lägenhet och hittade den, men det var ingen hemma. Så vi gick tillbaka till ingången och satte oss för att vänta. Då hör vi Linn och Carro i trappen :) Ner kommer en glad och förvånad Carro, som undrar hur vi kom in. Haha. I alla fall, Jennifer och jag gick upp till baklokalen och lämnade våra saker, och gick sedan iväg för att handla på Willys. Vi tänkte att vi skulle göra chokladrutor! Handlade det vi behövde, gick tillbaka till lokalen och satte sedan igång. Linn gjorde tryffel och Carro gjorde lussekatter! Vi blev klar ganska tidigt, så vi beslöt oss för att gå ner till affärn och köpa lite Cocosfett och blockchoklad - Ischoklad here we come! Våra chokladrutor blev jättegoda, och även ischokladen. Sedan skulle Jennifer och Carro hem, men jag tänkte att jag kunde stanna kvar jag hade ändå ingenting annat för mig. Så Linn och jag gick och köpte lite Tai-mat. Mums filibaba! Precis innan vi gick och handlade mat kom Rebecka :D .

Efter tai-maten blev jag kvar lite längre än vad jag tänkt, men det var mysigt! Vid 19 kom vi på att vi kanske borde prova på att göra knäck. Jag fick det stora uppdraget, haha. Jag som aldrig i hela mitt liv gjort knäck. Men oj så bra dom blev! Suuuupergoda! :D Från och med nu är det jag som gör knäck hemma ;P

Vid 21.30-tiden gick jag och Rebecka, efter massa städning, till busshållsplatsen för att ta bussen hem :) Vilken superduperkanonersmysig dag!!! :D Det vill jag göra om!

Bakade supermycket, allt som allt :) Drack massa glögg (OJ SÅ GOTT!!!) och pratade massa mums :P haha ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0